درباره ما

چرا بهترین برند مهم است

یکی از دغدغه های ما آدم ها این است و خواهد بود که برای خرید کالا و خدمات چگونه و با خیال راحت تصمیم به خرید بگیریم.
جدای از اینکه آیا آن محصول نیاز واقعی ما باشد یا خیر، نیاز داریم که بدانیم؛ محصول مورد نظر ساخت چه شرکت و یا تحت لوای چه برندی تولید شده است. و به جرات می توان گفت که برای همه ما برند و ارزش آن، بیشترین تاثیر را در ذهن ما می گذارد.

ایده اولیه بهترین برند

من (محمد رضا صادقی) یکی از همین روز ها بود که قصد داشتم برای منزل خودم شیرآلات بهداشتی بخرم. یادم هست که می خواستم یک جنس خوب بخرم. یک جنسی که یک عمر کار کنه و فاکتور های مرغوبیت و استاندارد را هم داشته باشه. خیلی تحقیق کردم. تقریبا یک ماه وقت گذاشتم و از هر منبعی اطلاعات کسب کردم. ابتدا از اینترنت، بعد از فروشنده، سپس از دوستان، همکاران و فامیل و حتی از تبلیغات رسانه ها هم کمک گرفتم. دغدغه ام این بود که بفهمم بالاخره کدوم برند یا مارک شیر بهداشتی موجود در بازار بهتر هست و مشتریان را راضی نگه داشته. ⠀
در آخر متوجه شدم که ما در ایران مرجع درست و حسابی برای ارائه ی چنین خدماتی نداشتیم و نداریم.⠀
ولی من شیر آلات لازم را خریدم. یعنی سعی کردم به حرف دوستان و آشنایان اعتماد کنم و برند بهتر را انتخاب و سپس تصمیم گرفتم.
اینکه اسم اون برند چی بود مهم نیست. مهم این است که تصمیم نهایی من بر اساس تبلیغات کلامی اطرافیانم رقم خورد نه بر اساس تبلیغات خود برند یا صحبت های فروشنده و اینترنت. این شد که تصمیم گرفتم فقدان این مدل خدمات را به نحوی جبران کنم.

خدمات بهترین برند

اون مشکلات و دلخوری ها در من انگیزه ساخت این سایت را ایجاد کرد. البته چند سالی بود که این ایده بصورت خام و ابتدایی در ذهنم خاک می خورد تا اینکه تصمیم گرفتم از یک جایی هر چند کوچک شروع کنم. خودم تنهایی این ایده را پیاده کردم.
این وب سایت و شبکه اجتماعی متصل به آن در واقع حاصل عزم من برای ارائه خدمات برندینگ به هموطنان ایرانی خودم بنا نهاده شد.
از آنجا که دامنه محصولات و خدمات ارائه شده در بازار، بسیار گسترده هست و طبقه بندی آنها پروژه ای بزرگ محسوب می شود، من برای شروع از یک قسمت کوچک آن شروع کردم و امید دارم در آینده و در صورت استقبال عموم، دامنه خدماتم را برای همه گروه های برند توسعه دهم.
من در این وب سایت از برند های حوزه پوشاک و مد شروع کرده ام. خود این حوزه شامل زیر گروه هایی می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
من با تمرکز بر شبکه های اجتماعی فعال در حوزه پوشاک و مد، آمار محبوبیت و نرخ تعامل آنها را تحلیل و با رتبه بندی آنها، گزارش خودم را منتشر می کنم. بر کسی پوشیده نیست که در کشور عزیز ما، فعلا شبکه اجتماعی اینستاگرام با قدرت بالا، بهترین شبکه اجتماعی جهت تعامل برند و مخاطب برند است و من از این خاصیت جهت تحلیل صفحات اینستاگرامی برند های حوزه پوشاک و مد استفاده کرده ام. لطفا صفحه اینستاگرام بهترین برند را نیز ملاحظه کنید.

هدف بهترین برند

فکر کنم با توضیحات بالا مشخص شده که هدف این وب سایت و صفحه اینستاگرام بهترین برند، چیست؟
هدف ایجاد حس رقابت بین تولید کنندگان (کالا و خدمات) است. رقابتی که حاصل ارتقاء کیفیت محصول تولید شده است. کیفیتی که باعث ایجاد ارزش برای مصرف کننده می شود و در نهایت در مصرف کننده حس اعتماد به برند و تصمیم برای خرید محصول آن برند را به اوج می رساند.
در این دوران معیار های متعددی تعیین کننده ارزش یک برند هستند. معیارهایی مانند: کیفیت محصول، قیمت، خدمات پس از فروش، تعامل برند با مصرف کننده، دلنشین بودن نام تجاری آن برند و معیار های دیگر.